O mnie

Moje zdjęcie
Mam na imię Joanna. Z wykształcenia jestem magistrem inżynierem ogrodnictwa, specjalność: rośliny przyprawowe i lecznicze. Witam Cię na blogu poświęconemu mojej pasji ogrodnictwu i zielarstwu. Znajdziesz tutaj porady, informacje, ciekawostki ogrodnicze, oparte przede wszystkim na własnym doświadczeniu. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej. Masz pytania, napisz: e - mail: artpasjone@onet.pl

sobota, 28 grudnia 2019

Grudniowa roślina


Zima to taki czas kiedy możemy poświecić więcej czasu naszym domowym roślinom doniczkowym. Dlatego postanowiłam rozpocząć cykl artykułów na blogu i pokazać Wam moje ulubione rośliny doniczkowe.

Zaczniemy od rośliny, która właśnie temu miesiącowi zawdzięcza swoją potoczną nazwę " grudnikowi" zwanemu inaczej kaktusem bożonarodzeniowym. Swoją nazwę zawdzięcza prawdopodobnie temu, że głównie kwitnie własnie w miesiącu grudniu ( chociaż w zeszłym roku mojemu grudnikowi coś się pomyliło i zakwitł na Wielkanoc). Dlaczego tak się dzieje?

Grudnik pochodzi bowiem z Brazylii, a gdy my mamy listopad, to tam jest wiosna, więc dlatego taki grudnik " myśli sobie", ze najwyższa pora zakwitnąć.

Grudniki podobają mi się, ze względu na swoje kwiaty, mój ma akurat różowe, ale mogą być też białe, czerwone czy łososiowe. 

Lubię tę roślinę ponieważ nie ma specjalnych wymagań: jasne, ale nienasłonecznione miejsce i umiarkowane podlewanie oraz odrobina relaksu po kwitnieniu sprawią, że będziemy mogli cieszyć się urokiem jej kwiatów. Pamiętać należy również, że jest to roślina zwisająca, więc należy jej zapewnić odpowiednie miejsce, natomiast jeśli chcecie podzielić się nią z sąsiadką wystarczy uciąć jej fragment składający się z dwóch spłaszczonych łodyg.

Jeśli i Wy macie w swojej kolekcji grudniki podzielcie się ich zdjęciami pod postem na Facebooku. 

1 komentarz:

  1. Długa przerwa Joanno :) Mam pomysł na Twoj kolejny wpis - ostatnio dużo ludzi zainteresowanych jest pnączami, a najlepiej takimi co szybko rosną (chyba chcą się oddzielić od sąsiada) :) Znalazłam ciekawy artykuł na Poradniku Ogrodniczym ale zawsze można coś na czasie napisać :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń