O mnie

Moje zdjęcie
Mam na imię Joanna. Z wykształcenia jestem magistrem inżynierem ogrodnictwa, specjalność: rośliny przyprawowe i lecznicze. Witam Cię na blogu poświęconemu mojej pasji ogrodnictwu i zielarstwu. Znajdziesz tutaj porady, informacje, ciekawostki ogrodnicze, oparte przede wszystkim na własnym doświadczeniu. Mam nadzieję, że zostaniesz ze mną na dłużej. Masz pytania, napisz: e - mail: artpasjone@onet.pl

niedziela, 15 maja 2016

Niezapominajka - kwiatek który nie pozwala zapomnieć



Niezapominajki

to są kwiatki z bajki!
Rosną nad potoczkiem,
patrzą rybim oczkiem.



Gdy się płynie łódką,
Śmieją się cichutko
I szepcą mi skromnie:
„Nie zapomnij o mnie”.

( Maria Konopnicka)

Mimo tego, że są drobne i niepozorne, nie sposób przejść obok nich obojętnie i się na ich widok nie uśmiechnąć. 15 maja obchodzimy Święto Niezapominajki. Z ciekawostek: jak sama nazwa wskazuje symbolizuje pamieć, jest kwiatem stanowym Alaski a jej łacińska nazwa znaczy "mysie uszko". 

A prywatnie jest rośliną dwuletnią, ale spotykane są odmiany uprawiane jako byliny. Preferuje stanowisko słoneczne i półcieniste, gleba żyzna i próchniczna. Nadaje się na rabaty, do doniczek, kompozycji, do ogródków skalnych. Jest prosta w uprawie, więc nadaje się dla początkujących ogrodników. 

Rośnie także w mim ogródku a jej niebieskie kwiaty ślicznie komponują się ze złocieniem krzewiastym

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz